Problogger a modele biznesowe

Mamy początek  roku. Podobnie jak większość przedsiębiorców zastawiam się co w 2013 r. robić nowego  lub robić lepiej rzeczy dotychczasowe. Wszystko po to, aby szybko osiągnąć zamierzone cele osobiste i w działalności gospodarczej. Jaki model biznesowy zastosować w tym roku? W związku z tym sięgnąłem po książkę “Problogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga” – Darren Rowse, Chris Garrett. Onepress.  Autorzy są doświadczonymi blogerami i prowadzą bardzo dochodowe witryny Problogger.com (Darren Rowse). Natomiast Chirs Garret jest konsultantem do spraw nowych mediów i zajmuje się komercyjnym wykorzystaniem internetu. Prowadzi blog chrisg.com.

Książka bardzo dokładnie opisuje sposoby pisania oraz zarabiania dzięki prowadzeniu blogów. Polecam osobom, które chcą wykorzystać blogi w swojej działalności gospodarczej oraz wesprzeć ją wizualizacją dzięki grafice, filmom i zdjęciom. Bardzo ciekawe jest tu opisana strategia biznesowa prowadzenia bloga.

Autorzy wyróżniają bezpośrednie i pośrednie zarabianie na takiej witrynie.

Bezpośrednie zarabianie to:

-reklamy,

– sponsoring

– prowizje z programów partnerskich

– płatne recenzje

Pośrednie zarabianie to

– zdobywanie kontraktów

– publikacja książek lub e-booków

– zlecenia przemówień

– konsulting

– kontrakty usługowe

– prowadzenie kursów, zajęć i warsztatów

– strony z abonamentem i płatne serwisy społecznościowe